niedziela, 10 stycznia 2016

F-14B Tomcat (163227/588) VF-11 / Trumpeter 1:144

Chciałbym pokazać Wam kolejny model kocurka w moim wykonaniu. Tym razem jest to produkt Trumpetera zbudowany prosto z pudełka z niewielkimi dodatkami. Przedstawia samolot pochodzący z zamówienia rządowego finansowanego w roku 1987, z bloku nr F-14B-150-GR obejmującego 13 Tomcatów o nr urzędowych od 163215 do 163229. Pierwotnie zamówienie to opiewało na 16 egzemplarzy (do 163232) ale ostatecznie zostało zredukowane.

Służba tego samolotu w US Navy miała spokojny przebieg, nie licząc oczywiście udziału II wojnie w Zatoce Perskiej ("Operation Iraqi Freedom", marzec/kwiecień 2003r).
Inne, znane mi i udokumentowane fakty odnośnie przebiegu służby tego egzemplarza.
W 1995 roku samolot służył w barwach VF-103 Sluggers.
W 1997 latał w barwach VF-211 Checkmates a w roku 1999 i 2001 odnotowano jego obecność w dywizjonie VF-102 Diamondbacks. Wreszcie pod koniec swojej służby trafił do VF-11 Red Rippers w barwach którego to wykonałem ten model.
Samolot został skierowany na cmentarzysko AMARC w Tucson 20 kwietnia 2005 roku a wykreślony z rejestru 17 października tegoż roku.
Ostatnie znane mi jego zdjęcie pochodzi z 20 października 2007 roku...
Airfighters.com photo by Ashley Wallace

Model składał się bardzo przyjemnie. Wzbogaciłem go o drobne detale w kabinie załogi (pokrowiec na osłonie RIO, kalkomanie z Revella na panele) oraz waloryzując trochę fotele i podwozie. Aby upodobnić go do maszyny operującej bojowo podczas operacji "Wolność dla Iraku" w 2003 roku wykorzystałem uzbrojenie (bomby + belki + LANTIRN) z zestawu F-14D Dragona oraz pudełkową kalkomanię.
Do malowania używałem głównie farb Mr. Hobby posiłkując się staruszkami Humbrola dla niektórych detali.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz