czwartek, 23 maja 2013

Panavia Tornado F. Mk.2 prototyp - galeria


Witam i zapraszam do galerii modelu prototypu samolotu Panavia Tornado F. Mk.2
Model powstawał w ramach projektu grupowego "Model jak z obrazka" na forum modelwork.pl  Ponieważ nie zapowiada się abym w najbliższym czasie wykonał przynależną mu podstawkę więc sam model prezentuję już teraz. 
Pokrótce przypomnę może krótko ogólne założenia i zakres moich prac nad tą miniaturką.
Chciałem aby model odwzorowywał prototyp wersji myśliwskiej Panavia Tornado w dniu oficjalnej prezentacji jaka miała miejsce 9 sierpnia 1979 roku w Warton w Anglii.
Do budowy modelu posłużyły mi w sumie 3 zestawy Tornado. Dwa Dragona, w tym jeden w wersji myśliwskiej (F.3) a drugi wersji uderzeniowej (IDS), oraz trzeci zestaw również "uderzeniowy" ale Revella. Pudełkowy kokpit zastąpiłem żywicznym zamiennikiem firmy RetrokiT. Inne materiały użyte przy budowie to blaszka z puszki po napoju gazowanym, kuchenna folia aluminiowa czy też polistyrenowe pręciki powstałe wskutek rozciągania fragmentów ramki nad płomieniem świecy. Kalkomanie zostały wydrukowane na indywidualne zamówienie przez firmę mf-zone.
Przy malowaniu posługiwałem się akrylami Gunze (H) i Tamiya oraz olejnymi Humbrolami. Jako lakieru bezbarwnego użyłem również produktów Gunze (zarówno błysk pod kalki jak i mat na wykończenie, choć jak widać ten mat to taki mat nie do końca mi wyszedł).
Na koniec, zanim przejdziemy do zdjęć chciałbym podziękować wszystkim za rady i wsparcie jakie otrzymałem przy tej budowie a szczególnie wdzięczny jestem kolegom z grupy Tornado SIG, Andy'emu (DH764) za materiały foto i Paul'owi (peebeeb) za projekt kalkomanii.
Obowiązkowe zdjęcia z zapałką i grosikiem
oraz grupowe zdjęcie z Tornado F.3 prezentowanym tu.

2 komentarze:

  1. Nicely excuted, the nose cone looks perfect which is rare on the f-3 kit.
    Must be the first to model this in 1/144 scale.

    OdpowiedzUsuń
  2. Thanks Ian, I think that probe is responsible for view of it. I used the thinnest rod which I stretched from the sprue.

    OdpowiedzUsuń